Dit nieuwsbericht is niet actueel.

Jouw bezoek aan het burgerloket: hoe ervaarde jij het werken op afspraak?

01 juli ’22 (vr)

Werken op afspraak zorgde voor een grote verandering in onze manier van werken. Maar ook voor de burger was het een hele aanpassing. Van het vrij naar binnen lopen tijdens de openingsuren en aanschuiven in de wachtrij tot je bij de bevoegde ambtenaar was, schakelden we over naar het op voorhand plannen van je afspraak, op het afgesproken moment naar het stadhuis komen en meteen aan de beurt zijn. Het stadsbestuur wil nu graag weten wat jij hiervan vindt.  

Omwille van de coronapandemie werd het stadsbestuur in maart 2020 geforceerd tot werken op afspraak. Dit om de veiligheid van zowel de bezoekers als het personeel te garanderen. Sinds 1 juli 2021 kan je eenvoudig zelf je afspraak boeken via de stedelijke website. Je geeft aan voor wat je komt en kiest vervolgens de datum dat voor jou het beste past. Op die manier kunnen de loketmedewerkers jouw afspraak op voorhand voorbereiden zodat deze snel en efficiënt verloopt.

Meten is weten

Vrije inloop én werken op afspraak, het heeft beide voor- en nadelen. Zowel voor het administratief personeel als voor de burger. Daarom polst het stadsbestuur graag naar jouw mening: hoe ervaarde jij bezoek op afspraak? Om hierop zicht te krijgen, worden de inwoners van Hamont-Achel op drie manieren bevraagd:

  • een korte digitale enquête na het boeken van je afspraak;
  • een papieren enquête die je kan invullen na je bezoek op het stadhuis;
  • een online enquête voor iedereen die reeds op afspraak langskwam.

Jouw mening is belangrijk voor ons. Zo kunnen we onze dienstverlening steeds verder uitbouwen, vernieuwen én verbeteren.

Nieuwsoverzicht