naar inhoud

Nieuwe openingsuren vanaf 1 januari 2019

11 december ’18 (di)

Vanaf 1 januari 2019 is de integratie tussen de stadsdiensten en het OCMW een feit. Hierdoor zal er bij aanvang van het nieuwe jaar dan ook heel wat veranderen. De openingsuren van de verschillende diensten zijn daar een belangrijk voorbeeld van.

 

Het onthaal van de stad en het OCMW, de dienst Burgerzaken, Stadsontwikkeling, de sociale dienst, Wijk-Werken en de dienst Rechtshulp werken binnenkort met openingsuren die op elkaar zijn afgestemd. Tijdens een aantal vastgelegde blokken kan je hier als inwoner vrij terecht. Passen deze openingsuren echter niet in jouw agenda of wil je wachtrijen vermijden? Dan kan je een afspraak maken. Dat doe je simpelweg via een telefoontje aan de betrokken dienst. Weet je niet waar je moet zijn? Dan kan je ook onze onthaaldienst contacteren. Zij gidsen je verder naar de juiste dienst. Om de privacy van inwoners te garanderen, werken de medewerkers van het Woonloket, de dienst Vreemdelingenzaken en de dienst Ouderen- en Thuiszorg overigens uitsluitend op afspraak.

 

Folder

Niet enkel duidelijkere openingsuren en het werken op afspraak garanderen een goede dienstverlening, ook de verdere digitalisering speelt hierin een belangrijke rol. Zo wordt er gewerkt aan een uitbreiding van het e-loket om je ook vanop afstand nog beter te kunnen helpen.

 

Verschillende diensten met veranderde openingsuren, het werken op afspraak, wanneer wel of net niet telefonisch bereikbaar… Dat is heel wat informatie. Om jou als inwoner een duidelijk overzicht te bieden, valt er in januari een handige folder in je brievenbus. In dit overzicht vind je naast de openingsuren van het stadhuis en het OCMW ook de uren van het UiTpunt, het Huis van het Kind en Dienstencentrum De Kring terug.

 

De nieuwe openingsuren - die vanaf 1 januari in voege treden - kan je hier terugvinden. 

Nieuwsoverzicht
Nieuwe openingsuren

Lees meer artikels over