Dit nieuwsbericht is niet actueel.

Nieuw systeem voor burgermeldingen

06 maart ’23 (ma)

Begin februari rolde het stadsbestuur achter de schermen een nieuw systeem voor burgermeldingen uit. Met dit systeem komen meldingen voortaan onmiddellijk bij de juiste dienst terecht en zijn ze beter op te volgen. Daarnaast ontvangt de burger een bericht van zodra de melding is afgehandeld.

In het verleden kwamen alle meldingen die het stadsbestuur ontving in één pot terecht. Deze werden handmatig doorgegeven aan de bevoegde diensten. Iets waar niet enkel veel tijd in kroop, maar waarbij ook niet uitgesloten kon worden dat er zaken door de mazen van het net glipten. Om die reden besliste het stadsbestuur om over te gaan tot een nieuw digitaal systeem.

Sinds februari kan je voor het melden van sluikstorten, wegbeschadigingen, overlast en tal van andere zaken terecht op www.hamont-achel.be/meldingen alsook de nieuwe meldingenmodule in de stadsapp. Voor de melder verandert er eigenlijk niet veel, al is het platform wel een pak gebruiksvriendelijker dan het e-formulier dat voorheen gebruikt werd. Zo maak je eenvoudig een onderscheid in het type melding dat je wil maken, waardoor deze onmiddellijk bij de juiste dienst terecht komt. Ook ontvang je na afhandeling van de melding een bericht. Zo blijf je op de hoogte van wat er met jouw melding gebeurt.

Om het proces zo vlot mogelijk te laten verlopen, vraagt het stadsbestuur om meldingen via de stadsapp of de website door te geven. Enkel op die manier kan je bericht ontvangen zodra alles afgehandeld is. Wie niet in die mogelijkheid is, kan zijn melding telefonisch doorgeven tijdens de kantooruren via 011 51 05 00.

Nieuwsoverzicht