Tijdige en veilige dienstverlening in tijden van corona

24 november ’21 (wo)

Het stadsbestuur vindt het belangrijk om – zeker in deze coronaperiode – iedere burger zo goed én vooral veilig mogelijk van dienst te zijn. Heb jij een nieuwe identiteitskaart, attest van gezinssamenstelling of nieuwe pin- of pukcode nodig? Via het e-loket kan je deze eenvoudig én coronaproof van thuis uit opvragen, wanneer het jou uitkomt. Moet je toch naar het stadhuis komen? Maak dan online je afspraak om zo de verspreiding van het coronavirus te beperken.

Omwille van verschillende afwezigheden lopen de wachttijden om een afspraak te maken bij de burgerloketten op. Om een vlotte werking te kunnen garanderen, verzoekt het stadsbestuur haar inwoners vriendelijk om niet-dringende afspraken tijdelijk uit te stellen, de afspraken die niet kunnen wachten online in te boeken via https://hamont-achel.mijnafspraakmaken.be/Client en documenten zoveel mogelijk via het e-loket aan te vragen via https://hamont-achel.onlinesmartcities.be/smartloket. Let wel: om documenten aan te vragen heb je je identiteitskaart en pincode of je itsme app nodig. Bij het maken van een afspraak heb je dit niet nodig. 

Lukt het je niet om online een afspraak in te boeken? Of ondervind je moeilijkheden bij het aanvragen van documenten? Dan kan je – tijdens de openingsuren – contact opnemen met de dienst Onthaal via 011 51 05 00. Zij helpen je uiteraard graag verder.

De stad en haar medewerkers doen hun uiterste best om iedereen zo snel mogelijk verder te helpen. Het stadsbestuur vraagt begrip voor de huidige situatie want iedereen – zowel de burgers als de medewerkers – verdienen het om met respect behandeld te worden.

Nieuwsoverzicht