E-loket brengt stadhuis naar je woonkamer

11 januari ’21 (ma)

Heb je een attest of officiële akte nodig van de dienst Burgerzaken? Voortaan kan je dit online aanvragen zonder dat je je hiervoor naar het stadhuis hoeft te verplaatsen. Dankzij dit digitale loket kan je namelijk deze documenten opvragen en raadplegen wanneer dat jou uitkomt en dat zelfs buiten de openingsuren!

Solliciteer je voor een job of open je een dossier bij je bank? Hiervoor zijn vaak documenten vereist die je persoonlijke situatie staven. Deze dien je aan te vragen bij de burgerloketten waarvoor je normaal naar het stadhuis moet komen. Met de uitbouw van het e-loket kan dit voortaan rechtstreeks van thuis uit via deze link. Stapsgewijs bouwt de stad deze dienstverlening verder uit, zodat je 24 uur op 24 en 7 dagen op 7 documenten kan opvragen. Hiermee is ons online stadhuis altijd open en kan je thuis achter de computer steeds je gewenste documenten aanvragen.


De volgende attesten kan je vanaf nu digitaal opvragen:

  • Attest van Belgische nationaliteit
  • Attest van gezinssamenstelling
  • Attest van hoofdverblijfplaats
  • Attest van hoofdverblijfplaats met historiek in deze gemeente
  • Attest van hoofdverblijfplaats met volledige historiek
  • Attest van leven
  • Attest van verblijf en Belgische nationaliteit
  • Attest van verblijfplaats met het oog op een huwelijk
  • Attest van wettelijke samenwoning
  • Attest van wijze van teraardebestelling en/of rituelen
  • Uittreksel uit het bevolkingsregister


Ook deze uittreksels en afschriften van akten Burgerlijke stand kan je online raadplegen:

  • Akte van adoptie
  • Akte van Belgische nationaliteit
  • Akte van echtscheiding
  • Akte van erkenning kind geboorte
  • Akte van geslachtsverandering
  • Akte van naamkeuze
  • Akte van naamwijziging
  • Akte van voornaamwijziging
  • Geboorteakte
  • Huwelijksakte
  • Overlijdensakte


Daarnaast kan je volgende uittreksels uit het strafregister aanvragen:

  • Model 593: Voor het herstel in eer en rechten
  • Model 596.1: Voor het uitvoeren van een activiteit waarvan de toegangs- of uitoefeningsvoorwaarden wettelijk zijn vastgesteld
  • Model 596.2: Voor het uitoefenen van activiteiten met contacten met minderjarigen
  • Model 595: Standaard model


Ten slotte kan je ook je PIN- en PUK-code van je identiteitskaart aanvragen indien je deze kwijt bent. Je dient deze codes vervolgens wel persoonlijk af te halen op het stadhuis.


Burgerloket enkel op afspraak

Ben je minder digitaal aangelegd of ga je toch nog graag ter plaatse je documenten opvragen? Dan kan je hiervoor natuurlijk nog steeds op het stadhuis terecht waarbij je persoonlijk geholpen wordt. Let wel: omwille van de coronacrisis werken de burgerloketten voorlopig enkel op afspraak (011 51 05 00).

Nieuwsoverzicht
E-loket

Openingsuren & contact

Burgerzaken

adres
Stad 403930 Hamont-Achel
Tel. tel.
011 51 05 10
Fax fax
011 44 72 37
e-mail
burgerzaken@hamont-achel.be

Openingsuren

Vandaag: 15.30 tot 18.30 uur

De dienst burgerzaken werkt enkel op afspraak (011 51 05 00).