Stadsbestuur verspreidt jaarverslag om inwoners te informeren

22 juli ’20 (wo)

Sinds 1 januari 2019 staat er in Hamont-Achel een nieuwe beleidsploeg aan het roer. Deze coalitie zet in op openbaarheid van bestuur, betrokkenheid van de burger en participatie. Daarom werd beslist om opnieuw een jaarverslag uit te brengen. Het verschil met het ‘oude’ jaarverslag – dat jaarlijks verscheen tot 2006 – is dat dit jaarverslag specifiek voor inwoners werd opgesteld en bij elke Hamont-Achelaar in de brievenbus valt.

Het doel van het nieuwe jaarverslag is om het gevoerde beleid open en transparant naar de burger te communiceren. Het belicht de vele realisaties, projecten en initiatieven in Hamont-Achel van het afgelopen jaar (2019) en omvat daarnaast heel wat nuttige info, cijfers en interessante weetjes. Aan de hand van verschillende thema’s – zoals veiligheid, toerisme, klimaat, zorg en financiën – maken de inwoners kennis met het stadsbestuur en haar beleid.

Bij elke Hamont-Achelaar in de brievenbus

Het jaarverslag van 2019 valt eind juli - begin augustus bij elke Hamont-Achelaar in de brievenbus. Waarom halverwege 2020? In het jaarverslag krijgt de burger een overzicht van de jaarrekeningen van de stad, het OCMW en het Autonoom Gemeentebedrijf Stadsontwikkeling (AGB). Dit cijfermateriaal keurden de betrokken bestuursorganen op de raden in mei en juni goed. Daarna werd de laatste hand gelegd aan het jaarverslag 2019 alvorens deze eerste editie richting de drukker vertrok.

Nieuwsoverzicht
Jaarverslag 2019

Openingsuren & contact

Infodienst

adres
Stad 403930 Hamont-Achel
Tel. tel.
011 51 06 20
Fax fax
011 44 72 37
e-mail
infodienst@hamont-achel.be

Openingsuren

Vandaag: 9 tot 12 uur