Inschrijving niet-Belgen

Indien je je als niet-Belg wenst in te schrijven in België, dient er eerst onderzocht te worden of je recht hebt op verblijf. Om dit te laten onderzoeken dien je een verblijfsaanvraag in. Hiervoor moet je een aantal documenten voorleggen.

Hoe aanvragen

Je neemt best ruim vóór de datum van verhuizing contact op met de dienst vreemdelingen in het stadhuis om een afspraak te maken. Tijdens die afspraak wordt bekeken welke documenten je dient te verzamelen voor je inschrijving en verblijfsaanvraag.

Wat meebrengen

Voor een informatiegesprek dien je enkel een identiteitsbewijs mee te brengen (paspoort of identiteitskaart). Deze moet je trouwens bij elk volgend gesprek meebrengen.

Welke bijkomende documenten je bij volgende contacten nodig hebt wordt in dit eerste gesprek duidelijk uitgelegd.

Meer info

Uitgebreide informatie over de vreemdelingenwetgeving kan je vinden op de website van de Federale Overheidsdienst voor Binnenlandse Zaken, Algemene Directie van de Dienst Vreemdelingenzaken.  

Meer info

Vreemdelingendienst

adres
Stad 403930 Hamont-Achel
Tel. tel.
011 51 05 13
Fax fax
011 44 72 37
e-mail
vreemdelingen@hamont-achel.be

De vreemdelingendienst werkt enkel op afspraak.